Zadanie 11 - Wsparcie studentów kierunku pielęgniarstwo, poz.90, poz.91
Celem zajęć praktycznych będzie wzbogacenie wiedzy i umiejętności studentów poprzez poznanie specyfiki pracy pielęgniarki w oddziale dziennym psychiatrycznym, pielęgnowania pacjentów leczących się z powodu zaburzeń: psychotycznych, nastroju, na podłożu organicznym, osobowości, z kręgu nerwic i związanych ze stresem, nie wymagających hospitalizacji w warunkach oddziału całodobowego.
Studenci będą mogli uczestniczyć w edukacji pacjentów i promowaniu zdrowia psychicznego oraz działaniach celem, których jest osiągnięcie poprawy funkcji pacjentów i ich samopoczucia na każdym etapie choroby poprzez diagnozowanie, leczenie i rehabilitację.
Zajęcia będą odbywały się pod kierunki osób wchodzących w skład zespołu
diagnostyczno-terapeutycznego, będących pracownikami oddziału. Będą to: pielęgniarka, psycholog, terapeuta zajęciowy.
W ramach zajęć praktycznych studenci będą mogli poznać rodzaj świadczeń zdrowotnych i zajęć wspomagających zdrowie pacjentów kierowanych do Oddziału Dziennego Psychiatrycznego Ogólnego tj: trening kompetencji społecznych, trening poznawczy, usprawniający percepcję, terapię zajęciową itp., terapii wykorzystującej różne rodzaje pracy, gry planszowe,) gimnastykę zajęcia dostosowane są do wieku i sprawności ruchowej pacjenta,
metody relaksacji .
Warsztaty Zrozumieć Starość mają na celu uwrażliwienie uczestników na potrzeby i problemy osób starszych. Dzięki użyciu KOMBINEZONU GERIATRYCZNEGO, osoby biorące udział w szkoleniu mają okazję na własnej skórze doznać ograniczeń fizycznych, z jakimi borykają się seniorzy każdego dnia. Kombinezon geriatryczny to narzędzie, które symuluje fizyczne ograniczenia wieku starczego. Osoba zakładająca kombinezon odczuwa zarówno ograniczenia ruchowe, w tym ruchomości stawów, jak i zmysłowe (wzrokowe i słuchowe).
Kombinezon wykorzystywany jest w szkoleniu studentów kierunków medycznych, którzy mają kontakt z seniorami. Dzięki temu szkoleniu uczestnicy zdobywają wiedzę nt. tego, jak traktować osoby starsze, by nie czuły się zaniedbane czy dyskryminowane. Co ważne, doświadczenie ograniczeń starości na własnej skórze zwiększa zrozumienie i poziom empatii w stosunku do seniorów, co wpływa korzystnie na relacje z klientami dojrzałymi wiekiem.